Els macroprojectes i l’economia extractivista actual són la perpetuació d’una lògica de despossessió. Darrere una façana de normalitat econòmica jeu la realitat: unes elits corporatives s’enriqueixen a costa de comunitats i pobles, en nom del “desenvolupament” i del “progrés”.
Davant d’aquesta aparent normalitat, emergeixen moviments valents que, des de totes les latituds, arrisquen la seva integritat i aixequen la veu contra la mineria, defensant l’aigua i la terra, aturant macroprojectes, lluitant contra el turisme de masses, la desforestació, els macrocultius i l’explotació humana i no humana.
Aquests pobles, comunitats i moviments ens recorden que això #NoÉsNormal i que un altre món és possible: un món plurivers on es respectin les diferents formes de vida, els éssers i els sabers, on es reparin els danys causats i es garanteixin els Drets Humans.